در این پست از سایت هفت قلم آیا نصیب و قسمت در ازدواج وجود دارد آیا همسر انسان از قبل تعیین شده ؟ را برای شما عزیزان قرار دادیم 


سفارش دعا: 09372771543




آیا ازدواج دختر با پسر قسمت است و از قبل تعیین شده یا خود انسان با تصمیم و اراده انتخاب می کند که با چه کسی ازدواج کند ؟ جایگاه قسمت و نصیب در امر ازدواج چیست ؟ آیا علاقه مند بودن پسری به دختری قسمت است ؟ آیا تقدیر الهی باعث ازدواج دختر و پسر می شود ؟ 
 

آیا نصیب و قسمت در ازدواج وجود دارد - آیا همسر انسان از قبل تعیین شده ؟ نصیب و قسمت در ازدواج مسئله نصیب و قسمت در ازدواج دختران و پسران قدرت اراده و تصمیم گیری در ازدواج جایگاه قسمت و نصیب در امر ازدواج تقدیر الهی و قسمت در ازدواج دختر و پسر تعیین شدن همسر از قبل اراده و تصمیم در امر ازدواج آیا نصیب و قسمت در ازدواج وجود دارد - آیا همسر انسان از قبل تعیین شده ؟   

آیا نصیب و قسمت در ازدواج وجود دارد 


آیا نصیب و قسمت در ازدواج وجود دارد – آیا همسر انسان از قبل تعیین شده ؟,جایگاه قسمت و نصیب در امر ازدواج,نصیب و قسمت در ازدواج,تعیین شدن همسر از قبل,قدرت اراده و تصمیم گیری در ازدواج,تقدیر الهی و قسمت در ازدواج دختر و پسر,اراده و تصمیم در امر ازدواج,مسئله نصیب و قسمت در ازدواج دختران و پسران

اما همه امور با تصمیم و اراده ما نیست. اینکه پسری به دختری علاقه مند باشد، اما دختر او را نپذیرد یا بالعکس، به تصمیم خود شخص نیست، بلکه با تصمیم دیگری رقم میخورد.

همچنین برخی امور رخ می دهد که خارج از اراده و تصمیم ماست. و به آنها تصادف می گوییم. اینکه دختر و پسری در جایی یکدیگر را ملاقات کنند یا اتفاقی سبب آشنایی خانواده آنها شود یا … وابسته به تصمیم و اراده آن ها نیست. و ما دلیل آن اتفاقات را نمی دانیم.همه این ها در تمام سطوح همان تقدیر الهی یا قسمت است. یعنی فرقی نمی کند که خودمان انتخاب کرده ایم یا شخص دیگر یا آنکه دلیل آن را نمی دانیم، به هر حال معنای دقیق تقدیر الهی همه این ها را در بر می گیرد و بر خلاف تصور عوام، تصمیم ما با تقدیر الهی با یکدیگر تعارض ندارند و در عرض یکدیگر نیستند که وجود یکی نافی دیگری باشد، بلکه تقدیر الهی با تصمیم ما به شکل همزمان و در طول یکدیگر قرار دارند. همان گونه که اگر کسی می خواهد از تهران به سمت اصفهان برود، رفتن به سمت قم، همان رفتن به سمت اصفهان است.

 آیا همسر انسان از قبل تعیین شده ؟ 


ما انتخاب می کنیم، چون خدا به ما توان انتخاب کردن داده و اجازه حیات و قدرت عمل را داده است. بنابراین انتخاب ما، عین تقدیر الهی است.همچنین باید توجه کنیم اختیار داشتن به این معنا نیست که زمام همه امور به دست ماست، و اصولا مخلوق چنین قدرتی ندارد که زمام تمام امور به دست او باشد. اختیار داشتن ما بدین معناست که می توانیم سعادت اخروی خود را با اعمال و رفتارمان تعیین کنیم. ممکن است ما مریض یا ناقص یا کم هوش یا … باشیم و نتوانیم این ها را تغییر دهیم، اما می توانیم با ایمان و عمل صالح، سعادت در زندگی حقیقی را به دست آوریم.

ما حتی اختیار ضربان قلب خود را هم نداریم و نمی توانیم میزان زندگی خود را مشخص کنیم. منظور از اختیار و اراده انسان این است که انسان در جایی که انتخاب می کند، حقیقتا خودش موثر است. نه اینکه همه چیز به انتخاب او رقم می خورد.